Main menu
  • Masaż kręgosłupa w Poznaniu

Chiropraktyka wg Ackermanna

osteopata poznań fizjoterapeuta poznań

Chiropraktyka opracowana przez dra Wilhelma Paula Ackermanna to oparta na 40-letnich badaniach metoda manualnego diagnozowania oraz leczenia zaburzeń czynnościowych narządu ruchu.

Według tej metody bezobjawowe zmiany w ruchomości kręgosłupa są możliwe do rozpoznania znacznie wcześniej niż pojawienie się dotkliwego bólu, który bywa dopiero ostatnim objawem choroby. Jak wiadomo, zmniejszenie ruchomości i przesunięcie sąsiadujących kręgów (np. na skutek urazu) może powodować stan zapalny i ucisk na korzenie nerwowe.
Dochodzi wtedy do powstania dotkliwego bólu, usztywnienia mięśniowego, zmian troficznych i krążeniowych, oraz ograniczenia przewodnictwa nerwowego. Wywołane tak choroby odkręgosłupowe i zaburzenia pracy organów wewnętrznych nie należą do rzadkości, jednak w większości przypadków stwarzają problemy w postawieniu trafnej diagnozy i podjęciu właściwego leczenia.

Dzięki chiropraktycznemu badaniu kręgosłupa można odnaleźć zaburzenia ruchomości i dokonać korekcji przesunięcia kręgów. Występowanie bólu w innym miejscu niż przyczyna choroby jest bardzo częste i nie powinno determinować ostatecznego miejsca leczenia. Dzięki szczegółowej analizie zaburzeń czynnościowych w stawach kręgosłupa, miednicy oraz stawach obwodowych istnieje możliwość precyzyjnego zlokalizowania miejsca wywołującego ból – dzięki delikatnym ruchom rąk terapeuty pozbędziesz się napięcia, a tym samym bólu.

Chiropraktyka, Poznań – zapraszam do umówienia się na wizytę!